28.11.09

Cerita Balik Kampung AidilAdha

Kerja2 balik kampung untuk Hari Raya Aidil Adha. Bertolak jam 11.30 pagi dari Taman Connought, Cheras, bajet buleh lepas doh jammed di MMR2 dengan melalui Tol dekat Bandar tun Razak, masuk SMART Tunnel - Jalan Pahang - DUKE, terus keluar kat Gombak. Sampai je tol Gombak, perkara tidak diingini berlaku.

berhampiran hentian Gombak

kilometer 23 highway kl-karak

Jalan clear balik dari Genting Sempah dan sepanjang LPT samapai Cherating walaupun banyak kenderaan. Dikhabarkan ramai rakyat Kelantan balik Kelantan melalui Kuala Terangganu. Hasilnya, dicampur dengan staff yang balik kerja di Kemaman, dan yang dalam Terengganu sendiri nak balik kampung - Jam tiba di Masjid Geliga Kemaman, 6.30 ptg baru keluar bandar Kemaman yang kebiasaanya makan masa setengah jam sahaja.

laluan Bandar Kemaman - ramai jugak yg memotong ikut kiri - bertambah sesak
pemandu sekarang makin kurang ajar

8.00 pm di Kg Nyior pun jam jugak

Sampai di rumah jam 9.30 malam, perjalanan paling lama sejak aku drive dari KL - KT (10 jam). Serik dah lepas ni kena bertolak Subuh2 lagi.

3 comments:

PeQ GaRaGe said...

siyes jem yg dasyat..

burt said...

tu ar aku dgr cite highway karak jem gila....aku kena dari bangi smpi senanwang menyumpah2 aku...

Unknown said...

aku jem dr air keroh sampai R&R seremban ape citer..dr muor blk kl pon 6 jam ke..? huh...pengorbanan kot..lol