22.11.09

Airmata Ibu


Pagi semalam, aku diajak untuk tag shoot Graduation & Concert Day 2009, Al-Ikhlas Pre Tahfiz, Pre School . Bermula jam 8 pagi sampai lebih kurang jam 2 petang tadi. Kami ada 5 orang yang terdiri dari 2 videographer dan 3 photographer. Cuma, walaupun aku ni cuma tag along je, ada ketikanya aku dah rase aku ni yang jadi OP..hurmm..nasibla..

Salah satu persembahan daripada kanak-kanak tadika ni adalah menyanyikan lagu khas untuk ibu mereka, lagu Airmata Ibu yang pernah dinyanyikan Dato' Siti Nurhaliza. Dengan iringan cd nyanyian Dato' Siti, adik-adik ni semua menyanyi, dengan gaya yang penuh menyentuh perasaan. Even aku sendiri pun tersentuh dengan pergerakan dan keikhlasan adik-adik ni menyanyikan lagu ni.



AIRMATA IBU

Apakah sebenarnya
Terbuku dikalbumu
Apakah erti linang airmata di pipimu

Ucapkanlah padaku
Tak bisa kurungkainya
Rahsia yang kau pendam itu

Aku hanya menduga
Tidak mampu merasa
Sebenar-benar perasaanmu

Pengorbanan yang kau lakukan
Untuk dewasakan ku
Pengorbanan yang kau lakukan
Untuk dewasakanku
Hanya bisa ditangguing oleh hati ibu

Namun kupercaya
Takkan terlerai kasih
Ikatan ini takkan putus

Telah kau telan lara
Dan terima segala
Dugaan dan badai yang melanda...
Duhai ibu

7 comments:

akma said...

Like this post

PeQ GaRaGe said...

ekspresi kanak2 mmg ekspresi yg betul.. nice pic bro..

Duwey said...

tq akma & peq

die-art said...

candid yg menarik...

Duwey said...

tq..kire candid eh cmtu..

burt said...

perghh duwey kau mmg power ar...the art of seeing

akma said...

wow..:)thumbs up