31.12.09

Banjir dalam kereta

Dua hari lepas, aku menuju ke bengkel untuk servis kelisa gold yang dah pudar bersolekkan rim biasa yang dah xberapa nak bulat dengan tail lamp pecah sebelah. Bajet nak tukar minyak hitam je, kira minor servis je. Aku try nak servis kedai melayu kali ni, brader kelantan pemilik kedai ni yang terletak di tengah-tengah antara restoran dan kedai spare part di Taman Equine, tak jauh dari kedai makan cina yang boleh buat equine jem malam-malam. Boleh tahan tahap 'bekeng'nya terhadap mekanik2 muda dia.

Sebelum nak servis, aku cuba nak tilik-tilik harga minyak hitam yang biasa aku guna. "Kelecak!!!". Masuk sit belakang, bertakung air kat bawah! Apa hal ni! Mana bocor ni! Tak mungkin sbb hose drain bocor sebab kete aku dah 5 hari tak gerak. "Hujan berjaya menembusi kereta bukan sport aku agaknya". Abaikan dulu, aku sambung niat nak kasi sihat kereta aku tu dulu. Servis memang cepat la, tak ada customer. Daripada nak tukar minyak hitam, kene tukar getah minyak power stering pulak sebab leaking. Alang-alang kedai spare part sebelah, aku 'grab' terus 3rd party punye tail lamp yang dah lebih 6 bulan kurang kasih sayang. Kene RM40. Servis campur tukar getah tu + minyak stering + minyak hitam selepas jek2 kaw tim cakap klate sikit dengan brader kelate tu, kene RM180, murahla dari kat Perodua.

Balik aku ada misi lain. Misi menjemur. Bahan yang digunakan hanyalah Thirsty Hippo.

Sampai hari ni pun tak kering-kering jugak.

**Punca sebenar kebertakungan dan kebocoran masih dalam soal siasat

1 comment:

CIKGU NAMAN said...

buke ko mung paka myvi??